Pre mnohých podnikateľov je online prítomnosť kľúčová pre ich podnikateľský úspech. S narastajúcou konkurenciou v digitálnom priestore je však dôležité nájsť spôsoby, ako vyniknúť. Jedným z najefektívnejších nástrojov na dosiahnutie lepšej online viditeľnosti a zvýšenia organickej návštevnosti vlastných webových stránok, je linkbuilding. Väčšina podnikateľov sa pri optimalizácii svojho firemného webu zameriava predovšetkým na on-page aktivity. To je však obrovská chyba. Off-page optimalizácia má obrovský potenciál a ak ste ju doposiaľ nevyužívali, zbytočne sa pripravujete o množstvo objednávok.

Čo je linkbuilding?

Linkbuilding je komplexný a systematický proces získavania odkazov („backlinkov“) z iných webových stránok na vaše vlastné. Tieto odkazy nie sú len digitálnymi cestami medzi stránkami, ale majú aj veľký vplyv na hodnotenie vášho webu vo vyhľadávačoch.

Kvalitné a relevantné odkazy môžu zvýšiť dôveryhodnosť vášho webu v očiach vyhľadávačov, čo zase môže viesť k lepšiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania. Algoritmus Vyhľadávačov (ako napríklad Google) vyhodnocuje viac než dve stovky ranking faktorov, pričom, z logických dôvodov, linkbuilding dlhodobo patrí medzi najrelevantnejšie. Počet spätných odkazov na váš web de facto určuje jeho kvalitu.

Ak teda chcete predbehnúť vašu konkurenciu, zamerajte sa na budovanie kvalitných spätných odkazov z autoritatívnych a serióznych webov.

vizualizácia linkbuildingu

Linkbuilding – proces budovania spätných odkazov. Obrázok: Radovan Hýbl

Linkbuilding je mocný nástroj v rukách podnikateľa. Dokáže vás totiž dostať pred vašu konkurenciu. Ak však nemáte záujem venovať sa tejto forme optimalizácie samostatne a hľadáte zodpovedného a kvalifikovaného partnera, sme tu pre vás. Pokiaľ sa chcete dozvedieť viac a zistiť koľko vás bude stáť zverenie služby do našich rúk, neváhajte nás kontaktovať alebo navštívte podstránku Infoklub – linkbuilding, kde nájdete aktuálne informácie vrátane nášho cenníka.

Ako vám linkbuilding pomôže vo vašom podnikaní?

  1. Získa vám nových platiacich zákazníkov zvýšením relevantnej organickej návštevnosti. Kvalita návštevnosti je nesmierne dôležitá. Ak sa k vám návštevník dostane priamo z vyhľadávača po zadaní kľúčových slov, na ktoré ste sa v rankingu umiestnili, máte vyhraté. Získate totiž návštevníka, ktorý hľadá presne to, čo vy ponúkate. To sa s náhodnou návštevnosťou so sociálnych sietí nedá ani porovnať. Na dobré umiestnenie v SERP-e však potrebujete kvalitný obsah s umiestnením kľúčových slov a vybudovanú sieť odkazov.
  2. Získa vám nových platiacich zákazníkov zvýšením referenčnej návštevnosti. Tvorba backlinkov je cestou, ako prilákať viac relevantných návštevníkov na váš web. Keď máte kvalitné odkazy z iných autoritatívnych webstránok, môžu ich čitatelia kliknúť a dostať sa priamo na váš web, čo zvýši jeho návštevnosť.
  3. Zvýši vašu prestíž v očiach vašich klientov. Linkbuilding je jednou z najdôležitejších metód optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Vyhľadávače ako Google berú do úvahy množstvo odkazov na váš web pri rozhodovaní o tom, ako vysoko ho zaradia vo výsledkoch vyhľadávania. Čím viac kvalitných odkazov máte, tým lepšie bude váš web hodnotený. Čím vyššiu pozíciu získate v SERP-e, tým viac stúpnete aj v očiach vašich potenciálnych zákazníkov.
  4. Zvýši vašu dôveryhodnosť a autoritu. Keď má váš web množstvo kvalitných backlinkov z dôveryhodných a relevantných zdrojov, zvyšuje to jeho dôveryhodnosť a autoritu. Vďaka tomu budú ľudia viac naklonení dôverovať vašej značke a produktom alebo službám, ktoré ponúkate
  5. Zlepší výsledky vašich metrík v analytických nástrojoch. Zvýšenie relevantnej návštevnosti sa odzrkadlí vo zvýšení priemerného času stráveného návštevníkmi na stránke a znížení miery predčasného opustenia stránky. Výsledky oboch metrík sú významné aj pre vyhľadávače. Je to pozitívne začarovaný kruh.
  6. Podporí budovanie vzťahov. Proces získavania backlinkov často zahŕňa komunikáciu s majiteľmi iných webstránok. Táto interakcia môže viesť k budovaniu vzťahov a partnerstiev, ktoré môžu byť prospešné nielen pre linkbuilding, ale aj pre ďalšie aspekty vášho podnikania.
    Linkbuilding je pomocník  pre vaše podnikanie

    Linkbuilding je nástroj na organický boost vášho podnikania. Foto: Freepik

    Prečo možno považovať linkbuilding za výhodnejšiu formu zvyšovania návštevnosti než je reklama?

    Platená reklama je, v prípade správneho nastavenia, skutočne silným a sofistikovaným nástrojom na privádzanie relevantnej návštevnosti na váš web. Jej účinnosť je pomerne vysoká a dokáže vám priniesť okamžité výsledky. Problémom je, že nie je zrovna lacná a akonáhle ju vypnete, prílev návštevnosti sa okamžite zastaví.

    Na rozdiel od reklamy, linkbuilding vám bude prinášať návštevnosť aj v budúcnosti. Na začiatku si vybudovanie spätných odkazov vyžiada určitú časovú alebo finančnú investíciu. Následne vám však bude návštevnosť nabiehať bezplatne a to aj dlho po tom, ako ste do linkbuildingu zainvestovali. V konečnom dôsledku sa vám z dlhodobého hľadiska linkbuilding vyplatí viac.

    reklama vs. linkbuilding

    Reklama vs. linkbuilding z pohľadu generovania návštevnosti. Obrázok: Radovan Hýbl

    Ako začať s linkbuildingom?

    V prvom rade začnite posúdením súčasného stavu vašej webovej stránky a jej backlinkového profilu. Identifikujte slabé miesta a príležitosti na získanie nových odkazov. Následne vytvorte kvalitný a relevantný obsah, ktorý stojí za zdieľanie. Kvalitný obsah priláka viac pozornosti a je pravdepodobnejšie, že získate backlinky od ostatných stránok. Ak máte obsah hotový, identifikujte relevantné webové stránky alebo blogy pre vašu cieľovú skupinu a kontaktujte ich s ponukou spolupráce a ponúknite im obsah na zdieľanie.

    Vybudovaním spätných odkazov však proces nekončí. Nezabudnite priebežne sledovať úspech vašich linkbuildingových kampaní. Monitorujte vašu návštevnosť a merajte množstvo a kvalitu odkazov, ktoré získavate. Sledujte ich vplyv na výkonnosť vášho webu vo vyhľadávačoch. Na základe týchto údajov prispôsobte svoju stratégiu a taktiky na získanie ešte lepších výsledkov.

    Ako vám dokáže s linkbuildingom pomôcť náš magazín?

    Linkbuilding berieme vážne a venujeme sa mu dlhodobo. Spolupracujeme s autoritatívnymi webmi a dokážeme vám preto vybudovať dostatočnú sieť kvalitných spätných odkazov, ktoré vám zabezpečia relevantnú návštevnosť. Okrem toho máme, ako online médium, k dispozícii množstvo vlastných nástrojov pre zvýšenie úspešnosti linkbuildingovej stratégie.

    Spozornieť by ste mali predovšetkým pri extrémne lacných ponukách neserióznych partnerov, ktoré na konci dňa vyústia buď do nefunkčnosti stratégie alebo, v tom horšom prípade, do penalizácie vo vyhľadávačoch.

    Linkbuilding je potrebné realizovať na báze hodnotných a relevantných odkazov a postupného prirodzeného rastu, ktorý nevzbudzuje vo vyhľadávačoch podozrenie z manipulácie pozícií v SERP-e a používania zakázaných techník (black hat SEO). Ak chcete dosahovať výsledky, spoľahnite sa na spoľahlivých partnerov. Spolupracujeme s malými aj veľkými značkami a bez rozdielu veľkosti dokážeme poskytnúť cenovo zaujímavé ponuky, ktoré u konkurencie ťažko nájdete. Aj z hľadiska kvality sa radíme medzi dôveryhodných poskytovateľov služieb a prinášame svojim klientom skutočné výsledky. Viac informácií sa dozviete na samostatnej podstránke venovanej linkbuildingu alebo nás neváhajte kontaktovať a radi vám ich poskytneme osobnou alebo neosobnou formou.

    kontakt na infoklub.sk
    Infoklub - linkbuilding

    Proces linkbuildingu v magazíne infoklub.sk. Obrázok: Freepik, Radovan Hýbl

    Aké bezplatné stratégie môžete pri linkbuildingu použiť?

    1. Guest blogging. Publikovanie na hostiteľskom blogu je skvelý spôsob, ako získavať kvalitné backlinky a zároveň sa podeliť o vaše znalosti a skúsenosti so širšou verejnosťou. Spojte sa s relevantnými blogmi a ponúknite im hodnotný obsah.
    2. Aktívne vyhľadávanie odkazových príležitostí. Na svete existujú milióny webstránok. Niektoré by mohli byť relevantné pre vašu cieľovú skupinu a mohli by mať záujem o vzájomne výhodnú spoluprácu s vašou firmou. Nečakajte, kým sa vám sami ponúknu. Oslovte ich a poskytnite im obsah, ktorý by mohli zdieľať. Realizovať to môžete prostredníctvom e-mailových kampaní, odborných sietí, diskusných fór alebo komunitných skupín.
    3. Recenzia produktov alebo služieb. Ponúknite bezplatne relevantným blogerom, influencerom alebo majiteľom webových stránok niektorý z vašich produktov alebo služieb výmenou za vypracovanie jeho recenzie a spätného odkazu na váš web.
    4. Partnerské programy. Vytvorte partnerstvá s inými firmami alebo organizáciami. Spoločné propagačné aktivity môžu viesť k zdieľaniu odkazov a vzájomnému prospechu. Z partnerstva samozrejme vynechajte vašu konkurenciu a sústreďte sa skôr na spoločnosti, ktoré budú zmysluplne dopĺňať vašu ponuku.
    5. Sociálne siete. Aktívne sa angažujte v sociálnych médiách a budujte vzťahy s ostatnými používateľmi a značkami. Zdieľajte svoj obsah a interagujte s ostatnými, čo môže v konečnom dôsledku viesť k zdieľaniu príspevkov a organickému získavaniu odkazov.
    6. Vytvárajte príťažlivý obsah. Kvalitný obsah je kľúčom k úspešnému linkbuildingu. Vytvárajte obsah, ktorý je zaujímavý, informatívny a zdieľateľný. Ľudia budú oveľa ochotnejší zdieľať a odkazovať na obsah, ktorý ich zaujme alebo im poskytne hodnotu.
    7. Sledujte vašu konkurenciu. Sledovanie toho, ako sa vaši konkurenti angažujú v procese linkbuildingu, vám môže poskytnúť užitočné informácie a inšpiráciu pre vašu vlastnú stratégiu. Identifikujte, kde získavajú svoje odkazy a čo pre nich funguje. Získané poznatky použite na vylepšenie svojho vlastného prístupu.
    8. Vybudujte si internú sieť odkazov. Okrem získavania externých spätných odkazov nezabudnite ani na interný linkbuilding. Vytvárajte odkazy medzi rôznymi vlastnými stránkami a článkami na vašom vlastnom webe. Prepojený obsah môže zlepšiť užívateľskú skúsenosť, zvýšiť čas strávený návštevníkom na vašom webe a tiež pomôcť vyhľadávačom pri jeho indexácii.
    9. Využite rôzne typy backlinkov. Existuje množstvo rôznych typov backlinkov, ktoré môžete získať, vrátane textových odkazov, obrázkových odkazov, odkazov z videí alebo odkazov z sociálnych médií. Skúste kombinovať rôzne typy backlinkov pre maximálny účinok.

    Ak vás zaujíma tvorba a udržanie majetku vrátane investovania do rôznych investičných tried, nielen nehnuteľností, prečítajte si článok Investovanie a budovanie majetku sú pre každého, nielen pre vyvolených. Okrem iného sa v ňom dozviete, aké alternatívy máte k dispozícii a aký jednoduchý môže byť proces budovania majetku.

    Pár tipov pre úspešný linkbuilding na záver

    Zamerajte sa na kvalitu, nie kvantitu. Je lepšie mať niekoľko kvalitných backlinkov z dôveryhodných zdrojov, než veľké množstvo odkazov z nekvalitných stránok.

    Proces získavania kvalitných backlinkov môže byť časovo náročný a vyžaduje si vašu trpezlivosť. Buďte pripravení investovať čas a úsilie do dlhodobých linkbuildingových stratégií a neočakávajte nemožné na počkanie a zázraky do troch dní.

    Vyhnite sa neetickým praktikám a dodržiavajte etické zásady. Spamovaniu v komentároch s pridávaním nevyžiadaných url dokazov na váš web nie je tou správnou cestou. Nekalé praktiky môžu poškodiť váš web a váš obraz v očiach vyhľadávačov.

    Online prostredie je dynamické a stále sa mení. Buďte otvorení novým stratégiám a technikám linkbuildingu a neustále pracujte na svojom osobnostnom raste a neprestávajte sa vzdelávať.

    Zhrnutie

    V dnešnej, vysoko konkurenčnej dobe, je linkbuilding neoddeliteľnou súčasťou úspešnej digitálnej stratégie. Je to dlhodobý a cieľavedomý proces, ktorý si vyžaduje vašu neustálu pozornosť. Vzhľadom na dynamickosť odvetvia je potrebné priebežne sledovať nové trendy a venovať svoje úsilie udržaniu konkurenčosti v zastrešovanom odvetví. S dobrým plánovaním, vhodne zvolenou stratégiou a investíciou do kvalitného obsahu, môže linkbuilding výrazne prispieť k rastu vášho podnikania a zlepšeniu jeho online viditeľnosti. Buďte inovatívni, kreatívni a experimentujte s rôznymi stratégiami a neustále sa učte zo svojich skúseností. Linkbuilding môže byť kľúčom k dosiahnutiu vašich cieľov.

    Ak vás tento článok zaujal, nezabudnite ho zdieľať na sociálnych sieťach. Môžete tak urobiť kliknutím na ikonu vašej siete. Neváhajte sa podeliť v komentároch o váš názor alebo položiť otázky súvisiace s predmetom článku. Prípadné návrhy na spracovanie ďalších tém mi môžete poslať na môj e-mail. Prajem vám všetko dobré.